Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ Χαλάρωσης, Αυτο-ύπνωσης και Διαλογισμού στην Εγκυμοσύνη;

pregnancy-meditation-_20200807-165655_1 Ηρεμία σε Εγκυμοσύνη και Γέννα

Συζητήσεις που είχα στο παρελθόν σχετικά με την διαφορά μεταξύ χαλάρωσης, αυτο-ύπνωσης και διαλογισμού, υπήρξαν κάπως ασαφείς, αφού τα καθολικά οφέλη και των τριών: η μείωση άγχους, ανησυχίας και η χαμηλή αρτηριακή πίεση φαίνονταν να είναι οι λόγοι που μια έγκυος γυναίκα θα πρέπει να συμμετάσχει στο ένα αντί στο άλλο.

 Ωστόσο, αφότου πρόσφατα ανέπτυξα τη δική μου πρακτική διαλογισμού, ήθελα να μοιραστώ γιατί αυτά τα τρία είναι διαφορετικά και πώς μπορούν να λειτουργήσουν τόσο αποτελεσματικά για γυναίκες που θέλουν να δημιουργήσουν ήρεμες και θετικές εμπειρίες τοκετού.

Χαλάρωση:

Όταν μπορούμε να χαλαρώσουμε συναισθηματικά, είναι σα να πατάμε ένα κουμπί ανανέωσης στον εγκέφαλό μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να αφήσουμε το συχνά διαρκώς υποκείμενο στρες που κουβαλάμε καθημερινά. Όταν προετοιμαζόμαστε για τοκετό, αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, λόγω της πολυσυζητημένης σύνδεσης μεταξύ νού και σώματος. Όταν είμαστε σε θέση να χαλαρώσουμε συναισθηματικά, το σώμα ανταποκρίνεται με τον ίδιο τρόπο, παρατηρούμε και τους μύες και τους τένοντές μας να χαλαρώνουν επίσης.

Σε μια κοινωνία όπου το να αφιερώσετε χρόνο για να χαλαρώσετε και να αποκοπείτε από την καθημερινότητα βρίσκεται συχνά στον πάτο της λίστας προτεραιοτήτων στη ζωή, αυτή είναι μια πολύ σημαντική δεξιότητα για να εστιάσετε και να αναπτύξετε καθ 'όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Όσο περισσότερο συνηθίζετε να χαλαρώνετε συναισθηματικά γρήγορα και κατ' απαίτηση, τόσο πιο ενστικτωδώς θα μπορέσετε να το κάνετε ενώ γεννάτε. Όσο πιο χαλαρή είναι μια γυναίκα κατά τον τοκετό, τόσο αποτελεσματικότερα δουλεύει το σώμα της για να γεννήσει το μωρό της, κάτι που οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα γέννησης.

Αυτο-ύπνωση:

Πολλές από τις πελάτισσές μου [] ρωτούν συχνά, αν είναι πρόβλημα που τις παίρνει ο ύπνος ενώ ακούν τα ηχητικά αυτοΰπνωσης, που έχουν σχεδιαστεί για να τις βοηθήσουν να προετοιμαστούν για τη γέννα με διάφορους τρόπους. Η απάντηση είναι πάντα η ίδια. Οχι.

Αυτό συμβαίνει επειδή τα ηχητικά έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με το υποσυνείδητο μέρος του εγκεφάλου μας. Εάν φανταστείτε ότι ο εγκέφαλος είναι λίγο σαν παγόβουνο, η κορυφή του παγόβουνου είναι εκεί όπου κάνουμε τις λογικές σκέψεις μας. Οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι το λογικό μέρος του νου μας είναι υπεύθυνο για το 4% εώς 12% των ενεργειών μας. Κάτω από την επιφάνεια της "θάλασσας" βρίσκεται το υποσυνείδητό μας, και είναι αυτό το μέρος του εγκεφάλου μας που είναι υπεύθυνο για όλες τις ενστικτώδεις συμπεριφορές μας. Αυτό που συχνά δεν αναγνωρίζουμε είναι ότι, οτιδήποτε μεταξύ του 88% και του 96% της συμπεριφοράς μας βασίζεται σε προ-προγραμματισμένα μοτίβα στο υποσυνείδητό μας.

Για την πλειονότητα των γυναικών, οι φόβοι για την ικανότητά τους να γεννούν με ήρεμο και θετικό τρόπο εμφανίζονται τόσο συνειδητά όσο και υποσυνείδητα. Το υποσυνείδητό μας είναι απεριόριστα πιο ισχυρό όταν πρόκειται για τη διαχείριση των πράξεών μας, οπότε η αυτο-ύπνωση έχει σχεδιαστεί για να επαναπρογραμματίζει τον τρόπο που νιώθουμε για την ικανότητά μας να γεννήσουμε στα βαθύτερα επίπεδα. Δουλεύουμε τους φόβους μας για τη γέννα, δημιουργούμε μια θετική προσδοκία για τον επερχόμενο τοκετό μας, οικοδομούμε την εμπιστοσύνη μας στο σώμα μας και στη φύση της γέννησης. Απλά συμβαίνει η αυτο-ύπνωση να είναι πιο αποτελεσματική όταν είμαστε πολύ χαλαροί, αλλά η ίδια η εξάσκηση είναι σε μεγάλο βαθμό μια παθητική διαδικασία.

Διαλογισμός:

Ο διαλογισμός, όπως τον εξασκώ εγώ, και υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να τον προσεγγίσουμε, είναι ένας πολύ πιο ενεργός κλάδος. Στο παρελθόν, κατά τη διάρκεια του διαλογισμού κοίταζα να καθαρίσω το μυαλό μου από οποιεσδήποτε σκέψεις και να επικεντρωθώ στην αναπνοή. Αυτό μπορεί να είναι απίστευτα αφόρητο για κάποιους, ειδικά εάν μόλις ξεκινούν. Με την απογοήτευση οτι δε μπορούν να σταματήσουν να σκέφτονται να προκαλεί ένταση. Το απέφυγα αυτό επιλέγοντας να ακολουθήσω τις συμβουλές του Kyle Cease σχετικά με τον τρόπο διαλογισμού. Που είναι, με λίγα λόγια, να επιτρέπεις οποιεσδήποτε σκέψεις σου έρχονται, χωρίς την αίσθηση οτι χρειάζεται να ταυτιστείς με αυτές.

Καθώς οι περισσότεροι από εμάς προχωράμε στη ζωή έχοντας πλήρως ταυτιστεί με όλες τις σκέψεις μας και τις σκέψεις που οι άλλοι άνθρωποι έχουν για εμάς, αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και διαφωτιστική πρακτική.

Αυτή η δεξιότητα μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο τόσο στη ζωή όσο και στην εγκυμοσύνη για διάφορους λόγους:

  1. Σας βοηθά να εξασκήσετε την τέχνη της αποδοχής με ό, τι συμβαίνει στο μυαλό σας χωρίς κρίση, δημιουργώντας μια απόσταση μεταξύ εσάς και των σκέψεών σας. Όταν γυναίκες αναφέρουν οτι κατά την διάρκεια του τοκετού μπορούσαν να διαχωρίσουν τον εαυτό τους από τις αισθήσεις ή τον πόνο που βίωναν, πιστεύω πως αυτό είναι ένα υπο-προϊόν του να μην ταυτίζονται με κάθε μία σκέψη που έχουν.
  2. Η πρακτική του ενεργού διαλογισμού δίνει σε μια γυναίκα χρόνο να συνδεθεί με το έγκυο σώμα της και το μωρό της, όπου μπορεί να απολαύσει έναν εσωτερικό διάλογο. Και ενώ αυτό μπορεί να ακουστεί λίγο «κούκου», γυναίκες που αναφέρουν οτι είχαν τις πιο θετικές εμπειρίες τοκετού, συχνά περιγράφουν την εμπειρία τους ως μια ομαδική προσπάθεια μεταξύ της ιδίας, του συντρόφου τοκετού, το σώματός τους και του μωρού. Μπορείς να βιώσεις αυτό το είδος στενής σύνδεσης, μόνο όταν δημιουργήσεις χρόνο για να συνδεθείς στενά.
  3. Παράγουμε περισσότερες ενδορφίνες, που είναι οι ορμόνες που αυξάνουν την ευχαρίστησή μας και ανακουφίζουν από τον πόνο. Όσο περισσότερο διαλογιζόμαστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τόσο υψηλότερα είναι τα επίπεδα ενδορφινών που παίρνουμε μαζί μας στον τοκετό.

Συνοψίζοντας, το να είσαι σε θέση να χαλαρώσεις συναισθηματικά και σωματικά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, θα σε βοηθήσει να χαλαρώσειε ενστικτωδώς κατά τη διάρκεια του τοκετού και της γέννησης, παρά τις διαφορετικές και μερικές φορές έντονες αισθήσεις της γέννας. Η αυτο-ύπνωση είναι μια παθητική δραστηριότητα που έχει σχεδιαστεί για να σε βοηθήσει να επαναφέρεις τον τρόπο που σκέφτεσαι και αισθάνεσαι για την ικανότητά σου να γεννήσεις και να δημιουργήσεις ένα νέο σχέδιο για το υποσυνείδητο μυαλό σου, με το οποίο θα δουλέψεις όταν θα μπεις σε τοκετό. Και ο διαλογισμός είναι ένα πιο προσωπικό ταξίδι και μια ενεργή διαδικασία, η οποία, ανάμεσα σε πολλά άλλα οφέλη, θα αυξήσει τη σύνδεση που έχετις με το μωρό σου και το σώμα σου, δημιουργεί χώρο για να ταυτίζεσαι λιγότερο τις σκέψεις σου και συμβάλλει στην προώθηση της παραγωγής ενδορφινών.

Και οι τρεις αυτοί κλάδοι θα μειώσουν το άγχος, την ανησυχία και θα σε βοηθήσουν να απολαύσεις την εγκυμοσύνη σου ακόμη περισσότερο! []

Μετάφραση στα ελληνικά: Αθανασία Κριτσιμά DipHb(KGH)
Πρωτότυπο κείμενο (15/11/2015): https://www.thecalmbirthschool.com/what-is-the-difference-between-relaxation-self-hypnosis-and-meditation-for-pregnancy

Μαμάδες - Γνωρίζετε τα δικαιώματά σας στη γέννα;

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://hypnobirthingbabybond.gr/